Cursus Trade Marketing

Leer hoe u uw relatie met de retailers kan verbreden en verdiepen, waardoor groei van de categorie gerealiseerd kan worden.

Door het ontwikkelen van een eigen categorie visie en een assortimentsplan dat aansluit bij de shopper van de retailformule. Elke retailformule heeft een ander shopperprofiel, waardoor een ander aanbod gewenst is (assortiment, promoties, etc.).

Voor wie bestemd?

  • Voor (aankomende) trade marketeers en commerciële managers bij leveranciers, die de relatie met hun retailklanten willen uitbouwen. Dus  medewerkers in trade marketing, sales/accountmanagement, sales support, marketing/brand/productmanagement van leveranciers in de Food en Non-Food sector (DHZ, tuin, dier, warenhuis, apotheek, drogisterij, elektronica, speelgoed, boekhandel, sport, etc.).

Wat leert u?

  • Waar houdt trade marketing zich mee bezig en wat is de beste plaats in de organisatie?
  • Welke marktcijfers heb ik nodig voor het maken van analyses?
  • Wat is nodig om een goede categorievisie te ontwikkelen?
  • Hoe vertaal je de categorievisie naar de winkelvloer (schappenplan, opleiding, etc.)?
  • Waarom wordt er in toenemende mate gebruik gemaakt van categorierollen en wat betekent dat in de praktijk?
  • Wat is het nut van shoppermarketing en hoe kan dit ingezet worden?
  • Hoe kunnen leverancier en retailer samenwerken om de categorie te laten groeien?

Programma

  • Trade Marketing
  • Marktanalyse
  • Retail/Formule management
  • Category Management
  •        proces / stappenplan
  •        ontwikkeling categorievisie
  • Schapmanagement: vertaling van visie naar winkelvloer
  • Shopper Marketing
  • Samenwerking met retailers
  • inclusief workshop

Investering

€ 750,- per persoon, inclusief lunch en naslagwerk, exclusief BTW.

Cursus data

Deze intensieve dag staat gepland voor:

  • 3 april 2019 (wk 14)
  • 3 juli 2019 (wk 27)
  • 3 december 2019 (wk 49)

Locatie

Utrecht, nabij CS, gemakkelijk te bereiken per auto en met openbaar vervoer.

Schrijf hier in

2 + 2 = ?