Cursus Marktanalyse

Hoe kom ik tot waardevolle inzichten vanuit marktdata?

Leer om beschikbare marktcijfers te lezen, te begrijpen en te vertalen naar waardevolle inzichten die gebruikt kunnen worden bij de eigen, dagelijkse werkzaamheden.

Er is ook een speciale versie van deze cursus voor de AGF-branche: cursus marktanalyse voor de groenten- en fruitsector.

Voor wie bestemd?

Commerciële managers en medewerkers die marktcijfers (van interne afdelingen en van externe (handels)relaties) moeten lezen, begrijpen en vertalen naar waardevolle inzichten en adviezen. Bijvoorbeeld Accountmanagers, Sales managers, (assistent) Trade marketeers, Category managers, Brand managers, Commercieel of Algemeen directeur.

Wat leert u?

  • U krijgt antwoord op de volgende  vragen:
    • Welke bronnen zijn er en wat zijn de verschillen en mogelijkheden  (o.a. Nielsen/IRI/GfK/CBS/Google)?
    • Wat betekenen de gebruikte marktfeiten? En wanneer welke feiten gebruiken (distributie, rotatie, PEI, etc.)?
    • Hoe bepaal ik de inhoud van mijn dashboard voor standaardrapportage?
    • Welke vragen moet ik stellen om een goede ad-hoc analyse voor meer diepgang uit te (laten) voeren?

Programma

  • Bronnen
  •      beschikbaarheid
  •      verschillen
  • Categorie analyse
  • Assortiment analyse
  • Prijs analyse
  • Promotie analyse
  • Account en Distributie analyse
  • Brand analyse
  • Formule analyse
  • meerdere workshops

Investering

€ 750,- per persoon, inclusief lunch en naslagwerk, exclusief BTW.

Cursus data

Deze intensieve dag zal plaatsvinden op:

  • 9 april 2019 (wk 15)
  • 27 november 2019 (wk 48)

Locatie

Utrecht, nabij CS, gemakkelijk te bereiken per auto en met openbaar vervoer.

Schrijf hier in

1 + 4 = ?