Cursus Successful Account Management

Leer hoe retailers denken en hoe zij hun business en categorieën managen.

Leer de taal van de retailer te begrijpen en te spreken, diens doelstellingen te achterhalen en diens problemen te onderkennen. Om vervolgens daar als leverancier met een passend aanbod op in te spelen.

Een tweedaagse cursus waarbij theorie direct in de praktijk wordt toegepast.

Voor wie bestemd?

  • Accountmanagers
  • Sales Managers
  • Trade Marketeers
  • Channel managers
  • Category Development Managers
  • Product/Brand Managers

Wat leert u?

  • Hoe ziet de exploitatie van een retailer eruit?
  • Hoe bouwt een retailer zijn formule(s)?
  • Inzicht in marktverhoudingen en  -ontwikkelingen
  • Hoe wordt het assortiment gemanaged?
  • Informatiebehoefte van de category manager en/of inkoper
  • Waarom is het inplannen van promoties soms zo omslachtig?
  • Wat staat er in categorieplannen van de retailer en hoe kan een leverancier daaraan bijdragen?
  • Hoe ziet een goed account/salesplan eruit?

Programma

Dag 1 (3 dagdelen: 9.30 – 22 uur)

  • Retailing
  • Formule Management
  • Category Management
  • Shopper Insights
  • Winkelbezoek
  • Marktonwikkelingen en kansen

Dag 2 (2 dagdelen: 9 – 17.30 uur)

  • Ontwikkelen categorie visie
  • Schapvisie
  • Categorieplan
  • Account/salesplan

Investering

€ 1.695,- per persoon, incl. avondsessie, horeca-arrangement met diner, overnachting en ontbijt, lunches en naslagwerk, exclusief BTW.

Cursus data

Deze tweedaagse cursussen vinden op de volgende dagen plaats:

  • 6 en 7 juni  2019 (wk 23)
  • 30 en 31 oktober 2019 (wk 44)

Locatie

Wolfheze, Gelderland

Schrijf hier in

6 + 1 = ?