De marktaandelen van de supermarkten in 2015 in Nederland zijn bekend!
Het marktaandeel van Plus is in 2015 gegroeid met 5.1% . Dit komt o.a. door openig van 7 nieuwe winkels, maar vooral ook door een goede autonome groei van de winkels (waarbij inmiddels veel winkels zijn omgebouwd naar het Briljant-concept). De groei van Lidl is nog altijd erg goed (+3.1%), maar duidelijk minder dan voorgaande jaren. De groei kwam voornamelijk uit de 16 extra vestigingsplaatsen (+4.1%). AH groeide in marktaandeel 2.6% in 2015 en in aantal winkels 1,8%, naar 950 winkels.
Op basis van procentuele omzetgroei is Plus dus de winnaar van 2015.
Hieronder ziet u de belangrijkste cijfers van Nielsen en IRI. Als hierover vragen zijn, neem gerust contact met ons op. Wilt u zelf dergelijke cijfers beter inzetten / gebruiken, volg dan onze Cursus Analyse, met als doel: hoe kom ik tot waardevolle inzichten vanuit marktdata? Leer om beschikbare marktcijfers te lezen, te begrijpen en te vertalen naar waardevolle inzichten die u kunt gebruiken bij uw eigen dagelijkse werkzaamheden.
https://www.fmcgopleidingen.nl/wp-content/uploads/2018/01/vrouw-diepvries.jpg6661000Edwin Velshttps://www.fmcgopleidingen.nl/wp-content/uploads/2017/12/FMCG-OPLEIDINGEN-Breed-2018-xs.jpgEdwin Vels2016-02-15 17:31:402018-04-24 08:14:18Marktaandelen van de supermarkten in 2015. De winnaars zijn Plus, Lidl en AH.
Marktaandelen van de supermarkten in 2015. De winnaars zijn Plus, Lidl en AH.
De marktaandelen van de supermarkten in 2015 in Nederland zijn bekend!
Het marktaandeel van Plus is in 2015 gegroeid met 5.1% . Dit komt o.a. door openig van 7 nieuwe winkels, maar vooral ook door een goede autonome groei van de winkels (waarbij inmiddels veel winkels zijn omgebouwd naar het Briljant-concept). De groei van Lidl is nog altijd erg goed (+3.1%), maar duidelijk minder dan voorgaande jaren. De groei kwam voornamelijk uit de 16 extra vestigingsplaatsen (+4.1%). AH groeide in marktaandeel 2.6% in 2015 en in aantal winkels 1,8%, naar 950 winkels.
Op basis van procentuele omzetgroei is Plus dus de winnaar van 2015.
Hieronder ziet u de belangrijkste cijfers van Nielsen en IRI. Als hierover vragen zijn, neem gerust contact met ons op. Wilt u zelf dergelijke cijfers beter inzetten / gebruiken, volg dan onze Cursus Analyse, met als doel: hoe kom ik tot waardevolle inzichten vanuit marktdata? Leer om beschikbare marktcijfers te lezen, te begrijpen en te vertalen naar waardevolle inzichten die u kunt gebruiken bij uw eigen dagelijkse werkzaamheden.