De marktaandelen van de supermarkten in 2015 in Nederland zijn bekend!

Het marktaandeel van Plus is in 2015 gegroeid met 5.1% . Dit komt o.a. door openig van 7 nieuwe winkels, maar vooral ook door een goede autonome groei van de winkels (waarbij inmiddels veel winkels zijn omgebouwd naar het Briljant-concept). De groei van Lidl is nog altijd erg goed (+3.1%), maar duidelijk minder dan voorgaande jaren. De groei kwam voornamelijk uit de 16 extra vestigingsplaatsen (+4.1%).  AH groeide  in marktaandeel 2.6% in 2015 en in aantal winkels 1,8%, naar 950 winkels.

Op basis van procentuele omzetgroei is Plus dus de winnaar van 2015.

Hieronder ziet u de belangrijkste cijfers van Nielsen en IRI. Als hierover vragen zijn, neem gerust contact met ons op. Wilt u zelf dergelijke cijfers beter inzetten / gebruiken, volg dan onze Cursus Analyse, met als doel: hoe kom ik tot waardevolle inzichten vanuit marktdata? Leer om beschikbare marktcijfers te lezen, te begrijpen en te vertalen naar waardevolle inzichten die u kunt gebruiken bij uw eigen dagelijkse werkzaamheden.