De Nielsen-marktaandelen van de Nederlandse supermarkten in 2018 zijn bekend!
Highlights:
Terugval van Albert Heijn. Met name in het eerste halfjaar bleef AH ver achter bij de markt.
Opnieuw sterke groei voor Lidl. Maar liefst 0,4%, wat hoog is in deze zeer competitieve markt.
Aldi lijkt het dieptepunt voorbij te zijn en heeft nu weer de opgaande lijn te pakken.
Door de overname van Emte-winkels door Jumbo en Coop hebben deze twee laatste formules marktaandeel gewonnen. De ombouwoperatie is echter nog in volle gang en de positieve resultaten hiervan moeten nog meer komen.
2019 wordt volgens ons een zeer boeiend jaar voor de retailers en haar toeleveranciers!
De discounters (Lidl, Aldi, Action, Kruidvat, Primark, Hornbach) zullen blijven knallen. Hun opmars zet onverminderd door. Winkelformules die onvoldoende duidelijk kunnen maken aan de consument waarom zij naar hun winkel moeten komen, krijgen het heel moeilijk Lees meer
https://www.fmcgopleidingen.nl/wp-content/uploads/2019/01/Afbeelding1.jpg6451146Edwin Velshttps://www.fmcgopleidingen.nl/wp-content/uploads/2017/12/FMCG-OPLEIDINGEN-Breed-2018-xs.jpgEdwin Vels2019-01-04 16:17:412019-01-31 12:00:20Vuurwerk in Retailland in 2019!
Meerwaarde van onze samenwerking
Wij zijn er trots op dat wij officieel partner zijn geworden van: Nielsen, GroentenFruit Huis en GF Groothandelsfonds, InQuality en Innovative Fresh
Marktaandelen supermarkten 2018
De Nielsen-marktaandelen van de Nederlandse supermarkten in 2018 zijn bekend!
Highlights:
Lees meer
Vuurwerk in Retailland in 2019!
2019 wordt volgens ons een zeer boeiend jaar voor de retailers en haar toeleveranciers!
De discounters (Lidl, Aldi, Action, Kruidvat, Primark, Hornbach) zullen blijven knallen. Hun opmars zet onverminderd door. Winkelformules die onvoldoende duidelijk kunnen maken aan de consument waarom zij naar hun winkel moeten komen, krijgen het heel moeilijk Lees meer