Marktaandelen supermarkten 2020 + verwachting 2021 In 2020 is de omzet in de supermarktbranche in Nederland explosief gegroeid. Met maar liefst ruim 11% t.o.v. 2019, daar waar de gemiddelde groei in de voorgaande 3 jaren gemiddeld 3.5% bedroeg! Oorzaak is een extra (53ste) week en de consumptie thuis i.p.v. in de horeca (gesloten) en in […]

In december bestaat FMCG Opleidingen 10 jaar. Wij kijken terug op 10 prachtige jaren!

We hebben cursus mogen geven aan een ontelbaar aantal deelnemers:

  • van meer dan 150 organisaties
  • waarvan 23 retailers en groothandels (met stenen winkels, maar ook ‘online pure players’; van AH tot Aldi; van City Gross tot COOP; van Esso tot Etos; van Bouwmaat tot Douglas)
  • en meer dan 130 leveranciers (van zeer klein tot zeer groot; van oer-Hollands tot internationaal; van Food tot vers tot Non-food, van A-merk tot alleen Private Label; van beursgenoteerde tot familiebedrijven; van DGA tot coöperaties)
  • in 4 landen (Nederland, België, Zweden, Spanje)
  • op een aantal vaste cursuslocaties in Nederland en Zweden en vele bedrijfslocaties (van kantoor tot kasteel tot kas)
  • voor open inschrijvingen en op maat gemaakte in-company trajecten
  • fysiek en digitaal

Lees meer

Een goede categorie-indeling helpt. En durf te kiezen!

Het klinkt logisch, ‘gemak voor de shopper’. Maar vaak is dit nog niet het geval. Wie staat er nooit voor een schap te wikken en te wegen welk product we het beste kunnen kopen? Producenten blijven vanuit eigen inzicht alles indelen op producttechnische eigenschappen die wij als shopper niet altijd kennen. Dit kan vaak beter. Lees meer