Ken jij je prijsdrempels? Een flink aantal categorieën binnen de supermarkten staat onder druk qua volume. Toch blijven de omzetten wél op peil of groeien zelfs, door de sterke prijsstijgingen. Het lijkt er echter op dat bij díe groepen waar prijsstijgingen hoger zijn dan het gemiddelde in het afgelopen jaar (bijna 12 %) dit flink […]
Verdere groei van PL is niet verstandig. Kansen voor Fancy label/C-merk. Het omzetaandeel van Private Label (PL) is in de afgelopen 2 jaren gestegen met 9% tot een niveau van 45,7%* Om tegemoet te komen aan de lagere koopkracht van de consument, focussen de meeste full-service retailers zich meer op budget-aanbiedingen en Private Label-assortiment. Ook om […]
https://www.fmcgopleidingen.nl/wp-content/uploads/2023/05/3APLC.png4941061Edwin Velshttps://www.fmcgopleidingen.nl/wp-content/uploads/2017/12/FMCG-OPLEIDINGEN-Breed-2018-xs.jpgEdwin Vels2023-05-10 11:49:012023-05-10 12:17:32Verdere groei van PL is niet verstandig. Kansen voor Fancy label/C-merk.
NielsenIQ en IRI hebben de marktaandelen in de supermarkt-branche voor 2022 gepubliceerd. De totale markt groeide met 3%. Het verkochte volume daalde flink (door afvloeiing naar horeca en door minder verkopen door hoge prijzen), maar dit werd meer dan gecompenseerd door extreme prijsstijgingen.
Hoe de trend van volumedaling ombuigen? 🛒
Ken jij je prijsdrempels? Een flink aantal categorieën binnen de supermarkten staat onder druk qua volume. Toch blijven de omzetten wél op peil of groeien zelfs, door de sterke prijsstijgingen. Het lijkt er echter op dat bij díe groepen waar prijsstijgingen hoger zijn dan het gemiddelde in het afgelopen jaar (bijna 12 %) dit flink […]
Verdere groei van PL is niet verstandig. Kansen voor Fancy label/C-merk.
Verdere groei van PL is niet verstandig. Kansen voor Fancy label/C-merk. Het omzetaandeel van Private Label (PL) is in de afgelopen 2 jaren gestegen met 9% tot een niveau van 45,7%* Om tegemoet te komen aan de lagere koopkracht van de consument, focussen de meeste full-service retailers zich meer op budget-aanbiedingen en Private Label-assortiment. Ook om […]
Marktaandelen supermarkten NL 2022
NielsenIQ en IRI hebben de marktaandelen in de supermarkt-branche voor 2022 gepubliceerd. De totale markt groeide met 3%. Het verkochte volume daalde flink (door afvloeiing naar horeca en door minder verkopen door hoge prijzen), maar dit werd meer dan gecompenseerd door extreme prijsstijgingen.
Lees meer