Trade Marketing
Trade Marketing wordt een steeds belangrijker vakgebied. Voor leveranciers is Trade Marketing een strategisch middel om de relatie met de retailer/groothandel te verbreden en te verdiepen. Dit gaat duidelijk verder dan de bestaande relatie op het gebied van actiedeals en prijsonderhandelingen. Trade Marketing richt zich vooral op:
- het analyseren van geschikte verkoopkanalen
- het analyseren van formules en retailers: positie in de markt, doelgroep, category performance
- en vervolgens het zoeken naar kansen en mogelijkheden om de positie van die retailer en de eigen afzetmogelijkheden te versterken. Met inzet van alle marketing-P’s. Bij voorkeur in samenspraak met de retailer zelf.
- communicatie naar de klanten (product introducties, visie op de categorie, schapvoorstellen, etc.)
In de huidige tijd is Trade Marketing onmisbaar in de samenwerking met retailers.
Wij helpen u graag bij:
- advies over opzet/implementatie van Trade Marketing binnen uw organisatie
- kanaal-, markt- en categorie-analyses en dashboards
- support bij een samenwerkingsproject/activiteit met een retailer
- het ontwikkelen van een categorievisie
- het maken van schapvoorstellen
- opzet/verbetering van accountplannen
- voorbereiding op jaargesprekken
Of volg een cursus: cursus Trade Marketing