Cursus Verkopen aan Retail
Leer hoe retailers denken en hoe zij hun business en categorieën managen.
Leer de taal van de retailer te begrijpen en te spreken, diens doelstellingen te achterhalen en diens problemen te onderkennen. Om vervolgens daar als leverancier met een passend aanbod op in te spelen.
Een tweedaagse cursus waarbij theorie direct in de praktijk wordt toegepast.
Voor wie bestemd?
- Accountmanagers
- Sales Managers
- Trade Marketeers
- Channel managers
- Category Development Managers
- Product/Brand Managers
Wat leert u?
- Hoe ziet de exploitatie van een retailer eruit?
- Hoe bouwt een retailer zijn formule(s)?
- Inzicht in marktverhoudingen en -ontwikkelingen
- Hoe wordt het assortiment gemanaged?
- Informatiebehoefte van de category manager en/of inkoper
- Waarom is het inplannen van promoties soms zo omslachtig?
- Wat staat er in categorieplannen van de retailer en hoe kan een leverancier daaraan bijdragen?
- Hoe ziet een goed account/salesplan eruit?
Programma
Dag 1 (3 dagdelen: 9.30 – 22 uur)
- Retailing
- Formule Management
- Category Management
- Shopper Insights
- Winkelbezoek
- Marktonwikkelingen en kansen
Dag 2 (2 dagdelen: 9 – 17.30 uur)
- Ontwikkelen categorie visie
- Schapvisie
- Categorieplan van een retailer
- Account/salesplan
Investering
€ 1.850,- per persoon, incl. avondsessie, horeca-arrangement met diner, overnachting en ontbijt, lunches en naslagwerk, exclusief BTW.
Cursus data
Deze tweedaagse cursussen vinden op de volgende dagen plaats:
- 16 en 17 oktober 2024 (wk 42)
Locatie
Midden Nederland, provincie Utrecht.