Category Management

Met de cursus of opleiding Category Management haalt u het maximale uit uw categorie. Leer hoe

succesvolle retailers en leveranciers hun business en categorieën managen d.m.v. category management en hoe zij hun klanten benaderen. Door het ontwikkelen van een eigen categorievisie die aansluit bij de consument en shopper. En natuurlijk ook leidt tot een hogere omzet en winst en/of beter imago.
Er zijn 3 niveau’s en 1 specifieke cursus:

  1. Successful Category Management
    1-daagse cursus met alle facetten van CM en bijbehorende modellen en stappenplannen.
  2. Advanced Category Management
    2-daagse cursus met extra verdieping op categorie-segmentatie, categorie-analyse en categorie-tactieken. Inclusief workshops en winkelbezoek. En meer aandacht voor de eigen categorie.
  3. Masteropleiding Category Management Deze opleiding Category Management duurt 9 dagen. Zeer uitvoerige en diepgaande opleiding om zelf te leren werken met de standaard modellen en stappenplannen om de categorie optimaal te beheren en te laten groeien. Inclusief opstellen van eigen categorieplan.
  4. Category Mangement in Ecommerce
    Praktische 1-daagse cursus met alle facetten van CM en bijbehorende modellen en stappenplannen. Specifiek gericht op Online Retail.

Successful Category ManagementAdvanced Category ManagementCategory management masteropleidingCategory management in E-commerce


Alle cursussen worden zowel ‘open’ als ‘in-company’ gegeven.

  • ‘open’: toegankelijk voor deelnemers van verschillende bedrijven, op een van te voren vastgestelde datum en locatie.
  • ‘in-company’: afgestemd op uw team, uw marktsituatie en uw bedrijfsprofiel. Vooraf gegaan door een voorbespreking en inventarisatie. Datum en locatie in overleg.
  • Daarnaast bieden wij een 9-daagse individuele opleiding Category Management aan (voor medewerkers van retailers en leveranciers).
cursus Advanced Category Management

Cursus dag