2019 wordt volgens ons een zeer boeiend jaar voor de retailers en haar toeleveranciers!
De discounters (Lidl, Aldi, Action, Kruidvat, Primark, Hornbach) zullen blijven knallen. Hun opmars zet onverminderd door. Winkelformules die onvoldoende duidelijk kunnen maken aan de consument waarom zij naar hun winkel moeten komen, krijgen het heel moeilijk Lees meer
Marktaandelen Supermarkten 2020
Marktaandelen supermarkten 2020 + verwachting 2021 In 2020 is de omzet in de supermarktbranche in Nederland explosief gegroeid. Met maar liefst ruim 11% t.o.v. 2019, daar waar de gemiddelde groei in de voorgaande 3 jaren gemiddeld 3.5% bedroeg! Oorzaak is een extra (53ste) week en de consumptie thuis i.p.v. in de horeca (gesloten) en in […]
Groei met ons mee!
In december bestaat FMCG Opleidingen 10 jaar. Wij kijken terug op 10 prachtige jaren!
We hebben cursus mogen geven aan een ontelbaar aantal deelnemers:
Lees meer
Maak het de shopper makkelijk
Een goede categorie-indeling helpt. En durf te kiezen!
Het klinkt logisch, ‘gemak voor de shopper’. Maar vaak is dit nog niet het geval. Wie staat er nooit voor een schap te wikken en te wegen welk product we het beste kunnen kopen? Producenten blijven vanuit eigen inzicht alles indelen op producttechnische eigenschappen die wij als shopper niet altijd kennen. Dit kan vaak beter. Lees meer
Consumptie- en shoppergedrag blijvend veranderd!
De omzet in de supermarktbranche is in de afgelopen maanden grandioos. Topomzetten voor groente en fruit, wijn, afbakbrood, enz. Natuurlijk is de situatie rondom COVID-19 hiervan de oorzaak. Waardoor we met zijn allen meer thuis zijn en minder de horeca (kunnen) bezoeken.
Maar let op: wij zijn ervan overtuigd dat het onderliggende consumptie- en shoppergedrag blijvend veranderd is. Ook als we straks de pandemie weer achter de rug hebben en alle beperkingen zijn opgeheven. Lees meer
Virtual classroom In-company
Het is een bijzondere periode waarbij collega’s zo veel mogelijk thuis werken. Mogelijk heb je juist nú tijd om aandacht te geven aan hoe je je samenwerking met je handelspartners kan uitbreiden en verbeteren en groei van je business realiseert. Meld je dan nu aan met je team voor bijvoorbeeld de cursus Trade Marketing! Categorievisie, […]
Marktaandelen supermarkt 2019
De Nielsen-marktaandelen van de supermarkten 2019 zijn nu bekend!
De meest opvallende zaken hebben we op een rij gezet:
Lees meer
In retail niet alleen schaalvergroting, maar ook schaalverkleining!
Tot voor kort werd er gedacht ‘hoe groter hoe beter’. De welbekende schaalvergroting. In de afgelopen twee jaar is echter in retailland ook duidelijk een tegengestelde trend waar te nemen. Kleine winkels, meer convenience stores, die niet alle categorieën in huis hebben zoals in de ‘normale’ winkels het geval is. Maar die oplossingen bieden voor […]
Meerwaarde van onze samenwerking
Wij zijn er trots op dat wij officieel partner zijn geworden van: Nielsen, GroentenFruit Huis en GF Groothandelsfonds, InQuality en Innovative Fresh
Marktaandelen supermarkten 2018
De Nielsen-marktaandelen van de Nederlandse supermarkten in 2018 zijn bekend!
Highlights:
Lees meer
Vuurwerk in Retailland in 2019!
2019 wordt volgens ons een zeer boeiend jaar voor de retailers en haar toeleveranciers!
De discounters (Lidl, Aldi, Action, Kruidvat, Primark, Hornbach) zullen blijven knallen. Hun opmars zet onverminderd door. Winkelformules die onvoldoende duidelijk kunnen maken aan de consument waarom zij naar hun winkel moeten komen, krijgen het heel moeilijk Lees meer