Vuurwerk in Retailland in 2019!

2019 wordt volgens ons een zeer boeiend jaar voor de retailers en haar toeleveranciers!

De discounters (Lidl, Aldi, Action, Kruidvat, Primark, Hornbach) zullen blijven knallen. Hun opmars zet onverminderd door. Winkelformules die onvoldoende duidelijk kunnen maken aan de consument waarom zij naar hun winkel moeten komen, krijgen het heel moeilijk. Bijvoorbeeld:

  • Waarin blinkt Hudson’s Bay uit? In casual kleding; in zakelijke kleding; in lingerie?
  • Wat is de meerwaarde van Blokker boven Action of bestellen via het Internet?
  • Waarom is Dekamarkt te prefereren boven AH of Jumbo? In welke categorieën zijn zij beter?

The shopper of tomorrow

Albert Heijn houdt momenteel de marktgroei niet bij; echter is het niet veel belangrijker om klaar te zijn voor de toekomst? En te bouwen aan categorieën waar de consument echt op zit te wachten, zoals verse maaltijdpakketten, ready to (h)eat, enz. Wij vinden van wel!

Is u de opmars en de succesvolle assortimentsopbouw van Decathlon ook al opgevallen?

Wij zijn ervan overtuigd dat het succes van de formule afhangt van het toepassen van Category Management-principes. Waarbij het ‘trekken’, het ‘vullen’ en het ‘binden’ van shoppers het doel is, want dan wordt aan een retailformule gebouwd.

FMCG Opleidingen wenst u een heel mooi, succesvol en leerzaam jaar toe!